Waarom print pakt
Drukwerk vervult een sleutelrol in combinatie met alle nieuwe media die zich voortdurend ontwikkelen. Marketeers en communicatieprofessionals worden voortdurend geconfronteerd met nieuwe middelen op de markt voor het verrijken van hun campagnes. De combinatie van drukwerk en nieuwe media pakt! En wel om de volgende redenen.
1. Vertrekpunt voor new business
Hoe leidt u de doelgroep van uw product of dienst naar de bovenkant van de verkooptrechter? U maakt vast en zeker gebruik van een webshop, groothandel of gewone winkel en u geeft aandacht aan uw product of dienst via social media en uw website. Maar veel potentiële klanten bevinden zich net buiten uw digitale blikveld. Digitale media vergroten dan wel de voorkeur voor uw merk, maar drukwerk is de startknop voor een succesvolle pull-strategie. Gedrukte media brengt uw boodschap bij mensen die uw product of merk nog niet kenden.
2. Vertrouwen
Consumenten begrijpen gedrukte informatie beter dan informatie op het scherm. Onderzoek bewijst dit keer op keer weer. Het betrouwbare medium dat drukwerk is, geeft mensen het gevoel dat iemand de moeite genomen heeft om de boodschap op papier te brengen. En dat maakt die boodschap sterker.
3. Presentatie
Het afgeven van een mooi of origineel visitekaartje zorgt bij een ontmoeting in het echte leven voor een goed contactmoment. Een pitch is pas geslaagd als u bij het afscheid een visitekaartje kunt afgeven. Dat komt omdat drukwerk tactiel is; je kunt het voelen.
4. Snel, flexibel, betrouwbaar
De kwaliteit van drukwerk in Nederland is fantastisch en consistent. Grafische bedrijven in ons land lopen in technologisch opzicht voorop; bestellen is eenvoudiger dan ooit en de mogelijkheden zijn vrijwel onbegrensd. Van billboards ter grootte van een flatgebouw tot visitekaartjes, van kleine tot grote oplagen; het is allemaal betaalbaar en verkrijgbaar in supersnelle doorlooptijden. De drukker draait zijn hand zelfs niet om voor een persoonlijk magazine voor elke klant.
5. Aantrekkelijk
De prachtigste website wordt moeiteloos verslagen door een mooi gedrukt tijdschrift. Grafisch ontwerpers hebben op papier het voordeel van volledige creatieve vrijheid. Web- en app-ontwerpers zijn daarentegen gebonden aan protocollen, vaste indelingen en interaction design.
6. Return On Investment
Er bestaat weinig discussie over de effectiviteit van folders. Door call-to-actions of door simpelweg omzetresultaten te vergelijken was de roi van een print-campagne namelijk altijd al eenvoudig meetbaar. Online toepassingen in combinatie met QR-codes en tags zorgen ervoor dat de meetbaarheid nog verder is toegenomen.
7. Multi channel marketing
Voor de marketeer of communicatiemanager van nu is kiezen voor slechts één kanaal bij campagnes geen optie meer. Verschillende kanalen moeten gelijk ingezet worden, waarbij goed in de gaten gehouden moet worden hoe deze kanalen elkaar versterken. In deze puzzel is drukwerk een onmisbaar stuk.
Waar kunnen wij u mee helpen?